יום שבת, 7 ביוני 2014

טיול באלנבי

נסיעה לתל אביב בנעורי הייתה דבר מיוחד
זה לא היה דבר שסתם נעשה
אלא תוכנית של ימים מראש 
רחוב אלנבי היה רחוב בפני עצמו , ארוך צבעוני - מיוחד

היינו יוצאים חבורה
גלעד , שי , יניב , עידן , גיל ואני ( ועוד כמה מצטרפים )
נהגנו להתחיל את הסיור אצל ווילנצ'יק בקצה רחוב אלנבי
משם לרדת לכיוון חנות הטיסנים של ניסו דקלו
ולסיום נהגנו ללכת רגלית ( כמובן ) לטיסן תל אביב ששכן בקצה רחוב בן יהודה ( ליד הכניסה לנמל )
ההליכה הרגלית הביאה אותי למראות שנחרטו עמוק
אני עוד זוכר את המבנה של קולנוע מוגרבי ( ואת קולנוע זמיר מולו - מעולם לא נכנסתי לשם )
זוכר את השלטים על החנויות - אלו שמציינים גם באיזו שנה נוסדה החנות , סוג של תעודת כבוד / אמינות


השבוע טיילנו כל המשפחה באיזור
התחלנו בשוק הכרמל
הילדים ניסו להבין מה נורית ואני רוצים מהם
הצבעים פשוט משכרים

אחרי שסיימנו עם השוק עברנו למדרחוב נחלת בינימין
זה לא היה יום שוק
ואולי דווקא העובדה הזו , איפשרה לנו לראות את הרחוב בפשטות והיופי היחודיים לו

 פעמיים קפה - קיר לבנים אדומות
 קיר מצויר - שימו לב לפרטים הקטנים
 צבעים עזים בחנות הבדים - משע תעיניים ופשוט יפה

מבנה שמזכיר מבנים קטנים בכפרים בבריטניה

אחרי כמה דקות , חזרנו לאלנבי עצמו
וכאן מצאתי שלט של חנות שוכלל את שנת ההקמה
 פוטו פילם


נוסד ב 1933

מאי שם , צצה לה מרפסת יפה 

 השימשיה הצבעונית על רקע של דוהיים - פשוט תפסה לי את העין

מאי שם הופיע השלט של סטפן בראון - מסעדה נהדרת 

ואז הגענו אל אחד מבתי הכנסת
והשלל שלי היה השלט הקטן שמספר מי האדריכל של המבנה 
האדריכל : י מגירוביץ - תרפ"ח

עוד קצת הליכה קלילה
ושלט יפה בפינה של של אלנבי ושרדות רוטשילדה


ראומה - ציוד על פורצלן

עצרנו להפסקה קצרה
הילדים זכו לגלידה טעימה בלג'נדה 
והנה עוד מבנה וותיק ויפה
סניף של הבנק הבינלאומי 
מבנה קטן ויפה
הבנק הבינלאומי ( שימו לב לחלונות )
 
מבחינת הילדים זה היה כיף
לי ולנורית ( התמונות צולמו על ידי שניינו - לא זוכרים מי צילם איזו תמונה )

הייתה חוויה של זיכרנות 

שרון :-)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה